Owocowo-warzywne odchudzanie na wiosnę

Wraz z nadejściem wiosny i lata na straganach i w osiedlowych sklepikach pojawiają się przepyszne i zachęcające swoim wyglądem warzywa i owoce. Właśnie w tym okresie najlepiej i najtaniej jest rozpocząć stosowanie diety odchudzającej bazującej głównie na owocach i warzywach, których przez najbliższe miesiące z pewnością nam nie zabraknie. Jednak czy taka dieta może być skuteczna? Jeżeli jest przestrzegana prawidłowo, to oczywiście że tak! Dzieje się tak dlatego, że warzywa i owoce spożywane nawet w dużych ilościach mają zdecydowanie mniej kalorii iż tradycyjne posiłki, a dodatkowo zawierają spore ilości błonnika, który nie tylko na długo daje uczucie sytości, ale również pozwala skutecznie oczyścić nasz organizm. Aby jednak móc cieszyć się najlepszymi efektami, warto wybierać produkty o tak zwanym ujemnym bilansie kalorycznym, czyli na strawienie których zużyjemy więcej energii niż one same nam dostarczają. Idealnym przykładem takich produktów jest chociażby ogórek czy rzodkiewka, a także sałata, kapusty różnego rodzaju, pomidory, seler (zwłaszcza naciowy), czereśnie, jabłka, pomarańcze, truskawki i wiele innych. Warto jednak pamiętać, aby spożywać je w jak najmniej przetworzonej formie, czyli najlepiej ugotowane lub przygotowane na parze. Smażenie, zwłaszcza w głębokim tłuszczu zdecydowanie zaburzy skuteczność tej diety. Żeby na takiej diecie dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników, nie rezygnujemy również z niewielkiej ilości węglowodanów i białek, na przykład w postaci pełnoziarnistego makaronu czy też chudego mięsa.