Odchudzanie po porodzie

Podczas ciąży masa ciała każdej kobiety wzrasta. Jest to naturalny efekt i w pełni normalny, ponieważ wiąże się z rozwojem dziecka w organizmie matki. Nie w każdym wypadku ciężarna musi się odchudzać. Może się zdarzyć, że wróci ona do pierwotnej wagi bez zbędnego trudu. Powrót do tego, może ułatwić nie tylko prawidłowe odżywianie, lecz także karmienie piersią oraz ruch związany z opieką nad dzieckiem. Co jednak gdy waga nie wróciła do normy? Na wstępie należy pamiętać, że nie wolno się odchudzać podczas karmienia piersią, gdyż wyjdzie to na niekorzyść dziecka. Kobieta przede wszystkim powinna się zdrowo odżywiać. Należy zapomnieć o produktach wysokokalorycznych. Słodycze i fast foody najlepiej od razu wykreślić z jadłospisu. Zamiast tego należy spożywać dużo owoców i warzyw oraz produktów zbożowych. Można także uprawiać lekkie ćwiczenia np. rozciąganie mięśni. Kolejną metodą może być także wciąganie brzucha. Im częściej jest wykonywane to ćwiczenie tym lepiej. Poświęcając codziennie chwilę na taką aktywność fizyczną, możemy mieć pewność że efekt na pewno będzie, albo przynajmniej powinien być zadowalający już po krótkim czasie. Dobrym pomysłem są także długie spacery np. z ukochanym mężczyzną lub przyjaciółką. Warto także po porodzie udać się do dietetyka w celu ustalenia prawidłowych zasad żywienia, które na pewno nie zaszkodzą, ani mamie, ani dziecku, ale za to będą dostosowane do indywidualnych potrzeb.